ဆီမီးခြက္ဆိုသည္မွာ အလြန္ေရွးက်ေသာ လူသံုးပစ္ၥည္းတစ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ခြက္တစ္ခြက္တြင္ တိရစ္ၦာန္အမ်ဳိးမ်ဳိး အဆီ၊ ငါးဆီ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အဆီ၊ သို႔မဟုတ္ အပင္တမ်ဳိးမ်ဳိး မွ ထြက္ေသာ အဆီကို ထည့္၍ မီးဇာျဖင့္ ထြန္းညိႇျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပူေဇာ္မႈတြင္ တိရစ္ၦာန္မ်ား၏ အဆီကို မသံုးဘဲ ကညင္ဆီ ႏွင့္ ႏုိ႕မွ ခ်က္ယူထားေသာ ေထာပတ္ဆီကိုသာ အသံုးျပဳၾကသည္။ ကမ္ၻာအရပ္ရပ္တြင္ လူမ်ဳိးတိုင္း၊ ႀာသာတိုင္းတြင္ ဘာသာေရးအတြက္ ပူေဇာ္မႈဆိုင္ရာ၌ အဆိုပါဆီမီးကုိ အေလးထားေလ့ ရိွေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ရခိုင္ျပည္ ေရွးဦးကာလတြင္ ဤနည္းျဖင့္ ဗုဒ္ၶဘုရားရွင္အား ဆီမီးပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ ေရွးေဟာင္း ေ၀သာလီ၊ ဓည၀တီစေသာ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ရာမ်ားမွ ေရွးေဟာင္းဆီမီးခြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။
ပထမဆီမီးခြက္မွာ အာယနာ ဆီမီးခြက္ ျဖစ္သည္။ ဤ ဆီမီးခြက္အျမင့္မွာ ေအာက္ခံခံု အပါအ၀င္ ကိုးလက္မ ရွိသည္။ ထုလုပ္ထားေသာ အရုပ္မွာ မိန္းမတစ္ဦး၏ ပံုျဖစ္သည္။ လက္ႏွစ္ကို ေရွ႕သို႔ ညီညီညာညာဆန္႔တန္းၿပီး လွံသြားပံုသ႑ာန္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘူးသီးႏုႏုတစ္လံုးကို ထက္၀က္ပိုင္း ထားပံုဟန္ ဆီမီးခြက္ကို ကိုင္ထားပံု ျဖစ္သည္။
ဆီမီးခြက္၏ အေရွ႕ပိုင္းအစြန္ေနရာတြင္ မီးစာအစကို တင္ထား၍ မီးညိႇရန္ျဖစ္ၿပီး က်န္မီးစာမွ်င္ကို ခြက္ထဲတြင္ ေခြထားႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ခြက္ထဲတြင္ ကညင္ဆီ သို႔မဟုတ္ ႏို႕တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးမွရေသာ ေထာပတ္ဆီကို ထည့္သြင္းအသံုးျပဳသည္။
ေၾကးရုပ္မွာ မိန္းမရုပ္ျဖစ္၍ ဆံပင္ကိုထံုးထားသည္။ႀကီးမားေသာ နားရြက္ရွိၿပီး ေျဖာင့္တန္းေသာ ႏွာတံရွိသည္။ မ်က္လံုးႀကီး၍ မ်က္ခြံမို႕ေမာက္ေနသည္။ လည္ပင္း၌ ရိုးရိုးပုတီးတစ္ကံုး ဆြဲထားသည္။ လက္ေမာင္းႏွင့္ တံေတာင္ဆစ္အလည္တြင္ အနည္းငယ္က်ယ္ျပန္႔ေသာ လက္ေကာက္တစ္ရံ ၀တ္ဆင္ထားသည္။ ခါးတြင္ လွပေသာ ခါးပတ္ၾကိဳး ၀တ္ဆင္ထားသည္။ ထဘီမွာ ဒူးဆစ္ေအာက္နားထိရွိၿပီး အနားတစ္ေလွ်ာက္ ကို ပန္းရစ္ပန္းႏြယ္ အလွအပမ်ားျဖင့္ေဖာ္ထားသည္။ ဆီမီးခြက္၏ ေအာက္ေျခခံုတြင္ “ အာယနာ ေကာင္းမႈေတာ္” ဟူ၍ ေရးထုိုးထားေသာ စာေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ဆီမီးခြက္စာတြင္ “ေတာ္” ဟူေသာ စကားရပ္ေၾကာင့္ သာမာန္အရပ္သူမ်ား၏ အလွဴ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ ေ၀သာလီေခတ္ အေစာပိုင္း အက္ၡရာ ႏွင့္ မတူညီျခင္း ၊ ေနာက္ဆံုးမင္း စူ႒စျႏ္ၵမင္း ဒဂၤါးစာႏွင့္္ တူျခင္း၊ ေ၀သာလီၿမိဳ႕ေတာ္မွ ေတြ႕ရွိရျခင္း စသည္အခ်က္တို႕ေၾကာင္း ဤဆီမီးခြက္မွာ ေ၀သာလီေႏွာင္းေခတ္ ေအဒီ ၉၀၀ ႏွင့္ ၉၅၀ ၾကားတြင္ သြန္းလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းပါသည္။
ဒုတိယဆီမီးခြက္ကို ေျမာက္ဦး ေ၀သာလီသြားလမ္း ေ၀သာလီမေရာက္မွီ တစ္ေနရာမွ ရရွိခဲ့သည္။ ပထမဆီမီးခြက္ထက္ အနည္းငယ္နိမ့္သည္။ ေအာက္ခံခံုေျခရင္းမွ ထိပ္စြန္းအထိ ၄ လက္မ ရွိသည္။
ေခါင္းတြင္ သရဖူတစ္ခု ေဆာင္းထားၿပီး ဆံပင္ကို တရုတ္က်စ္ဆံၿမီးက်စ္ၿပီး ေနာက္ဘက္တြင္ တင္ပါးနားထိ ရွည္လ်ားစြာ ခ်ထားသည္။ မ်က္လံုး၊ ႏွာတံေပၚလြင္သည္။ မ်က္လႊာခ်ထားသည္။ ႀကီးမားေသာ နားေတာင္းတစ္ရံ ပန္ဆင္ထားၿပီး လည္ပင္း၌ၾကဳတ္ခြက္ ( ူသခေအန ) တစ္ခု ဆြဲထားသည္။ လည္ပင္းက်ယ္ လက္က်ယ္သော လက္တိုအက်ၤီီ၊ ေျခမ်က္ေစ့နားထိရွည္ေသာ ေဘာင္းဘီရွည္ကုိ ၀တ္ဆင္ထားကာ ခါးမွ ဒူးဆစ္ထိရွည္ေသာ အ၀တ္စကို ခ်ထားသည္။ ေျခႏွစ္ဖက္တို႕တြင္ ေျခက်င္းမ်ား ၀တ္ဆင္ထားသည္။ ယေန႕ ဆီမီးခြက္ကို ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕တြင္ ရွိသည္။
တတိယဆီမီးခြက္ ကို ဓည၀တီၿမိဳ႕ရြာအနီး၀န္းက်င္ မွ ေတြ႕ရွိရသည္။ ဒုတိယေၾကးနီခြက္ႏွင့္ အရြယ္အစားတူသည္။ သူရဲေကာင္းမင္းသားပံု ျပဳလုပ္ထားေသာ ဆီမီးခြက္ပံု ျဖစ္သည္။ မင္းသားပံုမွာ သံခေမာက္ ႏွင့္ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားသည္။ ကိုယ္တြင္လည္း ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာ ၀တ္ဆင္ထားၿပီး ၄င္း ခ်ပ္၀န္တန္၏ လည္ပင္း၊ ပခံုး၊ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္ ေလ၀င္ေလေပါက္မ်ား ေဖာက္ထားသည္။ ရုပ္ထု၏ ေအာက္ေျခတြင္ ပိရမစ္ပုံရွိၿပီး ၄င္းေပၚတြင္ ေျခကိုယွက္၍ မတ္ရပ္အေနအထား ထုလုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ၀တ္လဲေတာ္ လံုျခည္မွာ အေျပာက္မ်ားျဖင့္ လွပတင့္တယ္၍ က်က္သေရ ရွိလွသည္။ ၄င္းရုပ္တု၏ ေနာက္ဘက္တြင္ လက္ကိုင္တန္းပါရွိ၍ ထူးျခားသည္။ ဤဆီမီးခြက္အား ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕တြင္ သိမ္းဆည္းထားရွိသည္။
စတုတ္ၳေၾကးဆီမီးခြက္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲရေသာ ဆီမီးခြက္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ နရံမ်ားႀကိဳးတန္းမ်ားတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲႏိုင္ရန္အတြက္ ဆီမီးခြက္၏ထိပ္တြင္ ကြင္းငယ္တစ္ခု ရိွသည္။ ဆီမီးခြက္၏ေဘးနားပတ္ပတ္လည္ ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆြဲရာတန္းတြင္ ပန္းမ်ားျဖင့္ လွပစြာ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ဆီမီးခြက္၏ ေအာက္ပတ္လည္တြင္ ပါရွိေသာ ပန္းမ်ားမွာၾကာပန္း၏ ပြင့္ခ်ပ္မ်ားႏွင့္ တူၿပီး ပြင့္ခ်ပ္ ၉ ခု ပါရွိသည္။ ၄င္းပြင့္ခ်ပ္မ်ားမွာ မီးစာထည့္ႏိုင္ရန္ လွံသြားပါရွိသည္။ ၄င္းဆီမီးခြက္ၾကားတြင္ ငွက္ငယ္မ်ား ပ်ံသန္းမည့္ဟန္ ထြက္ျပဴၾကည့္ဟန္ ပါရွိသည္။ ငွက္မွာ အေမာက္ရွိၿပီး ႏႈတ္သီးဟန္ကိုၾကည့္၍ ဥေဒါင္းငွက္ကုိ ရည္ၫႊန္းသြန္းလုပ္ဟန္ တူေပသည္။ ဥေဒါင္းငွက္မွာ ေရွးရခိုင္တို႕၏အယူအဆအရ ေနမင္းကို ကိုယ္စားျပဳ၍ ၾကာပန္းမွာ ဗုဒ္ၶဖြားေတာ္မူရာ ပြင့္ေတာ္မူရာကို ကုိယ္စားျပဳသည္။ ၾကာပြင့္ထဲမွ ဆီမီးခြက္အလင္းေရာင္ ေပၚထြက္ဟန္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းမွာ ဗုဒ္ၶ၏ ဥဏ္
Monday, January 23, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment